Piękne biurowce, centra handlowe i nowe siedziby firm w coraz większej ilości zdobią Polskie miasta. Nasz kraj szybko się rozwija, dlatego też powstaje wiele inwestycji i planów budowy.  A gdy już  budynek jest przygotowany i zachwyca swoją nowoczesną, designerską architekturą okazuje się, że w planach nie było oznakowania i reklamy, została ona zaplanowana za późno lub nie starczyło funduszy, aby jakością i designem dorównywała budynkowi, na którym się znajduje. Co wtedy?

Biurowiec, centrum handlowe, hala produkcyjna czy nowa siedziba firmy jest jej wizytówką. Aby nadążać za miejskimi trendami, architekci tworzą coraz piękniejsze budynki. Często jednak projektanci, czy inwestorzy pomijają element oznakowania lub traktują po macoszemu. Jaki mamy wynik? Szpecące oznakowanie, psujące elewację lub zupełnie nieprzemyślane. Szkoda. Idealistyczna wizja pozbawiona wszelkich reklam jest raczej niemożliwa do wykonania. Zamkniecie oczu na ten element i niezaplanowanie go w całej inwestycji przynosi efekt odwrotny, bo zamiast czystej architektonicznej formy, tworzy nam się niepożądany chaos. Po zakończeniu inwestycji architekt, czyli człowiek wrażliwy na formę i estetykę, przestaje być głównodowodzącym projektu.  Nad budynkiem władzę przejmują najemcy lub właściciele, którzy zwykle dyktują warunki, również te związane z reklamą i oznakowaniem. Jeśli wcześniej nie było planu, cały krajobraz architektoniczny może się zmienić.

PLANUJ I PROJEKTUJ WCZEŚNIEJ

Drogi Architekcie! Jeżeli projektujesz jakiś obiekt, pamiętaj o oznakowaniu lub miejscu na reklamy! To bardzo ważne, bo już na etapie budowy można zaplanować nie tylko lokalizację tych elementów, co niewątpliwie wpłynie na zwiększenie wartości wizualnej, ale w również elementy montażowe i warunki techniczne związane z przedsięwzięciem, np.: elementy konstrukcyjne i podkonstrukcje, czy fundament pod pylon oraz wyprowadzenie źródeł prądu w odpowiednich miejscach. Jakie są plusy takiego planowania? Przede wszystkim estetyka. Często również wykonawcy elewacji i zadaszenia dają gwarancję na dane elementy, więc ingerencja innych firm jest niewskazana. Dodatkowo plusem wcześniejszego planowania oznakowania czy reklamy jest pewność, że projekt zostanie wykonany z odpowiednią starannością, inwestycja w ten element nie zostanie podjęta na samym końcu, kiedy z reguły budżet jest już na wyczerpaniu i inwestor nie zdecyduje się na jakąkolwiek formę identyfikacji.  Na tym etapie można również określić szczególne warunki i lokalizację brandingu.

SIŁA JEDNOLITOŚCI

Podczas projektowania budynków, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, zawsze dużą wagę przykłada się do spójności. I faktycznie, dobrze zaprojektowane przestrzenie potrafią być piękne. Ale zapominamy, że to właśnie oznakowanie i otoczenie budynku tworzy pierwsze wrażenie. Z uwagi na to, że wiele projektowanych budynków posiada cechy charakterystyczne – jakiś motyw przewodni, to ważne, by takie elementy pojawiły się również na oznakowaniu – niezależnie od tego, czy będą to litery czy pylon. Wtedy identyfikacja wizualna i budynek tworzą jedną całość. Najgorszym wariantem jest zamawianie reklamy, która nie była  „customised”, czyli zaprojektowana specjalnie dla danej inwestycji. Oznakowanie oderwane od stylu budynku i mikrokrajobrazu wokół  inwestycji odbiera całą magię temu miejscu.

PRACUJ Z PROFESJONALISTAMI

Obecnie w dobie specjalizacji, często decydujemy się powierzyć wiele zadań profesjonalistom. Dotyczy to również życia codziennego – kiedyś każdy mężczyzna w domu wykonywał remont samodzielnie, teraz zamawia się ekipę, która od początku do końca zajmuje się pracami w mieszkaniu, czy domu – nawet tymi najprostszymi. Zatrudnianie specjalistów jest teraz postrzegane nie jako bezradność, ale jako mądrość – oddajemy pola, na których nie czujemy się pewnie w ręce osób, które swoje zadanie wykonają najlepiej, ponieważ zajmują się tym na co dzień. Dlatego, drogi Architekcie, jeżeli niezbyt swobodnie czujesz się w projektowaniu reklam i oznakowania, zgłoś się do firmy, która kompleksowo zajmie się tym zadaniem za Ciebie. Firma specjalistyczna nie tylko na bieżąco śledzi trendy, zna materiały i nowoczesne rozwiązania, ma opracowane technologie. Zatrudnia i plastyków i inżynierów, którzy łączą design z technologią i mają duże doświadczenie.

W Graffico wykonujemy oznakowanie zewnętrzne od samego początku – od projektu plastycznego, doradztwa, po rysunki techniczne, produkcję i montaż u klienta. Ściągamy więc z barków architektów i inwestorów ciężar wybierania designu, szukania rozwiązań technologicznych, firmy produkcyjnej i ekipy montażowej. Robimy wszystko – Od A do Z. Doradzamy architektom i komunikujemy się z nimi w ich języku, czyli Autocad i Solidworks.

 

Możesz na nas liczyć!

  • Jesteśmy zwariowaniu na punkcie designu i wyszukanego stylu.
  • Mamy na pokładzie rewelacyjnych plastyków i inżynierów, którzy na swoje ramiona biorą całe projektowanie technologiczne, nadając reklamie sznyt, bezpieczeństwo i gwarancje długowieczności oraz aspekty ekologiczne.a