Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu pylonu reklamowego?

Pylony reklamowe

To małe i duże dzieła sztuki reklamowej. Są to wolnostojące konstrukcje reklamowe o różnym stylu, designie i charakterze.

W Graffico szczególnie lubimy cały proces tworzenia pylonów i reakcje klientów przy odbiorach: Ach! Na żywo pylon wygląda lepiej niż sobie wyobrażaliśmy :). Tak lubimy najbardziej!

Co jeszcze lubimy? Lubimy, gdy klienci mają otwartą głowę, zwracają uwagę na szczegóły, ufają naszemu doświadczeniu, które poparte jest realizacją ponad 4000  pylonów, witaczy i totemów w Polsce i w Europie.

Dla nas pylon to coś więcej niż graniastosłup. To rzeźby reklamowe. U podstaw projektowania w Graffico zawsze stoi potrzeba tworzenia elementów reklamowych będących w zgodzie i harmonii absolutnej z otaczającym krajobrazem i architekturą, pokazujące ducha i misję firmy.

Wśród licznych sektorów, do których docieramy, dominuje branża paliwowa, spożywcza, budowlana, developerska i gastronomiczna. Wiele pylonów reklamowych Graffico stoi przed galeriami handlowymi, centrami logistycznymi, przed budynkami biurowymi, restauracjami drive through i zakładami produkcyjnymi.

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu pylonu? 13 porad

Poniżej przedstawiamy Wam kilka porad dotyczących designu pylonów reklamowych oraz sugestii, na co naszym zdaniem warto zwrócić uwagę rozpoczynając inwestycję.
Oto 13 porad, na co warto zwrócić uwagę projektując pylon reklamowy.

➜ STYL

Styl pylonu powinien być zdeterminowany przez otoczenie, charakter dzielnicy i architektury. Pylony mogą zatem być industrialne, loftowe, minimalistyczne. Mogą być strzeliste lub horyzontalne. Weż to pod uwagę planując inwestycję, by nie powstał element zupełnie oderwany stylistycznie od otoczenia.

➜ DETAL

Twój budynek firmowy ma charakterystyczny dekor lub motyw albo zlokalizowany jest w otoczeniu artystycznym, historycznym? Wykorzystaj ten element w bryle pylonu. Stworzysz mikroklimat spójnej przestrzeni wokół budynku.

➜ RAL 9006

Unikaj koloru poszycia pylonu RAL 9006, szczególnie jeśli pylon jest zlokalizowany w pustej przestrzeni na tle nieba. Pylon „zniknie” i będzie niewidoczny dla odbiorcy. Dodatkowo RAL 9006 szybko ulega zabrudzeniom i nieładnie się „starzeje”.

➜ PION vs POZIOM?

Pylon jest wolnostojącą konstrukcją reklamową. Zwykle kojarzymy ją ze strzelistym elementem. Amerykanie uwielbiają tzw, monument signs, które przybierają bryłę horyzontalną. Jeśli przed Twoją firmą nie ma płotu, jest piękna zieleń, pylon „po amerykańsku” – horyzontalny będzie świetną i oryginalną wizytówką.

➜ DESIGN

Design w przypadku pylonów to niesztampowe bryły, gięcia, materiały. Większość pylonów posiada poszycie aluminiowe, ale możesz również rozważyć corten, blachy powlekane, ażurowe, połączenia powierzchni satynowych i połyskowych. Nawet sam fundament może być designerski. Zwracaj uwagę na detale.

➜ KAMIENICA

Jeśli Twój budynek jest zabytkową kamienicą, wybierz prosty i minimalistyczny design, monochromatycznymi logotypami. Tu nic nie może krzyczeć ani kolor, ani bryła, ani światło.

➜ LOFTOWO

Loftowe klimaty królują obecnie we wnętrzach. Czemu nie wykorzystać tego trendu w outdoorowej identyfikacji wizualnej? Pylony industrialne świetnie wyglądają przy budynkach zlokalizowanych w dzielnicach zarówno zabytkowych jak i przemysłowych.

➜ ZIELEŃ

Pylon może być zaprojektowany w taki sposób, by konstrukcyjnie i koncepcyjnie połączony był z zielenią. Zieleń w dzisiejszych czasach jest mile widziana zawsze i wszędzie. Ożywia reklamę, pokazuje markę blisko natury.

➜ LOGO + LOGO + LOGO + LOGO

Zarządzasz budynkiem biurowym, urzędowym, uczelnią lub masz sieć handlową i wielu partnerów biznesowych? Masz potrzebę ekspozycji wielu logotypów. Pylon dla najemców jest świetnym rozwiązaniem. Rekomendujemy umieszczenie monochromatycznych logotypów, by uzyskać harmonię przekazu.

➜  KINETYCZNIE

Pylon może mieć elementy obrotowe lub ruchome. To zawsze jest skutecznym wyróżnikiem. Pylon może być wówczas minimalistyczny, a tylko ruch ma przykuwać wzrok klientów. Wciąż jest to unikatowa forma wizualna.

➜ AŻUR

Mogą być częścią pylonu, elementem, który przenosi jakiś charakterystyczny motyw i nadaje lekkość całej konstrukcji reklamowej. Ażury mogą uzupełniać konstrukcję pylonu lub być elementem dominującym.

➜ LITEROWO

Coraz częściej marki decydują się na postawienie wolnostojących napisów. Jest to nietypowa forma, która bardzo często staje się w firmach meeting pointem i foto spotem. To kolejny nietypowy sposób ekspozycji logo przed firmą lub w mieście.

➜ JEGO WYSOKOŚĆ

Zadbaj o odpowiednią wysokość pylonu. Tu nie ma standardów. Wysokość określa otoczenie krajobrazowe. Czysta przestrzeń, bliski kontakt z pylonem, duże nagromadzenie elementów w przestrzeni, wysokość budynków – to wszystko wpływa na wielkość pylonu.