Pylon reklamowy
Najczęściej zadawane pytania
1. Co to jest pylon reklamowy?
Pylon reklamowy jest wolnostojącą konstrukcją reklamową, która eksponuje logotyp marki i dodatkowe informacje takie jak: adres, stronę internetową, godziny otwarcia. Pylony reklamowe służą również jako drogowskazy informując klientów o zbliżającej się lokalizacji placówki handlowej lub siedziby firmy. Pylony reklamowe są najczęściej elementem identyfikacji wizualnej restauracji drive thru, galerii handlowych, centrów logistycznych, zakładów produkcyjnych, budynków biurowych i firmowych, stacji paliw oraz obiektów użyteczności publicznej.
2. Czy na pylonie reklamowym można eksponować wiele logotypów?
Jeśli planujesz ekspozycję wielu marek na nośniku reklamowym, to idealnym rozwiązaniem jest pylon reklamowy. Żeby wyciszyć przekaz reklamowy, nadać mu elegancki i harmonijny look, użyj logotypów monochromatycznych. Zadbaj o odpowiednią wielkość okienek ekspozycyjnych, by logotypy marek były widoczne i czytelne dla przejezdnych i przechodniów. Ilość okienek determinuje wysokość pylonu reklamowego. Pylony do ekspozycji wielu marek są doskonałym rozwiązaniem dla hurtowni budowlanych, budynków biurowych, galerii handlowych, sieci dealerskich i multibrandowych. Pylon do ekspozycji wielu marek standaryzuje i harmonizuje przestrzeń reklamową. Więcej dowiesz się TUTAJ
3. Z czego zbudowany jest pylon reklamowy?
Pylon reklamowy składa się z czterech głównych elementów: fundamentu, konstrukcji nośnej, oświetlenia oraz poszycia. Zarówno fundament, jak i konstrukcja nośna projektowane są indywidualnie przez konstruktorów, zgodnie z normami prawa budowlanego oraz stref wiatrowych. Jeśli chodzi o poszycie pylonu reklamowego, najpopularniejszym materiałem jest aluminium kształtowane za pomocą maszyn CNC, spawania, malowane proszkowo według palety RAL. Jeśli jesteś wymagającym klientem szukającym prestiżu, wyróżnienia i wyjątkowości, poszycie pylonu reklamowego może być wykonane z cortenu, blach powlekanych, teksturowanych, perforowanych i ażurowych. Design pylonu może stylistyką nawiązywać do stylu dzielnicy i otaczającej architektury.
4. Jak określić wysokość pylonu reklamowego?
Wysokość pylonu reklamowego zdeterminowana jest przez otoczenie, odległość od skraju drogi oraz przez wielkość budynku, przy którym pylon ma być zlokalizowany. Jeśli planujesz pylon o wysokości 10m-30m i nie jesteś pewien wysokości, rozwiązaniem jest przeprowadzenie tzw. próby balonowej, czyli analizy widoczności, która bardzo precyzyjnie określa wysokość pylonu reklamowego. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat próby balonowej, przeczytaj TUTAJ
5. Czy pylon reklamowy wymaga pozwolenia na budowę?
Do rozpoczęcia inwestycji w pylon reklamowy z fundamentem trwale związanym z gruntem zobowiązany jesteś uzyskać pozwolenie budowlane, jednak w niektórych regionach Polski zastosowanie fundamentu nastawnego wymaga tylko zgłoszenia prac do wydziału architektury. Aby uzyskać pozwolenie budowlane musisz skompletować mapkę do celów projektowych, mapkę geodezyjną, decyzję o warunkach zabudowy oraz projekt architektoniczno-budowlany opracowany przez konstruktora zatrudnionego przez producenta pylonów lub biuro architektoniczne.
6. Gdzie znaleźć inspirację na pylon reklamowy?
Zanim zwrócisz się do producenta reklam w zakresie realizacji pylonu reklamowego, warto zebrać wszystkie inspiracje z otoczenia lub z internetu, które są najbliższe Twoim wymaganiom i estetyce. Jest to ważne, bo design pylonów reklamowych może być bardzo różny od pylonów klasycznych, eko, minimalistycznych, loftowych, industrialnych po pylony tematyczne, kinetyczne i obrotowe. Pamiętaj, że nie ma standardowych pylonów reklamowych. Pylony projektowane są na zamówienie. Planując inwestycję, zwróć uwagę na fakt często ignorowany przez klientów, żeby pylon reklamowy stylem nawiązywał do otaczającej architektury i charakteru dzielnicy.
7. Czy warto realizować inwestycję w pylon reklamowy w systemie „zaprojektuj i wybuduj”?
Jeśli zależy Ci na realizacji inwestycji od A do Z, to system „zaprojektuj i wybuduj” wydaje się być bardzo dobrym rozwiązaniem. Cały proces inwestycyjny przeprowadza profesjonalny producent pylonów, który zatrudnia zarówno konstruktorów, jak i grafików, co daje gwarancję, że ich współpraca zaowocuje pięknym i technologicznie dobrym projektem. Jedna firma przygotuje wizualizację, dokumentację techniczną do pozwolenia budowlanego, wyprodukuje pylon, zamontuje fundament oraz zainstaluje pylon, by finalnie dostarczyć dokumentację powykonawczą. Jest to oszczędność czasu i pieniędzy.
8. Ile trwa montaż pylonu reklamowego?
Montaż pylonu reklamowego to zwieńczenie wielu procesów projektowych, audytowych i produkcyjnych. Instalacja pylonu reklamowego w zależności od wysokości trwa od jednaj do dwóch godzin wraz z pracami przygotowawczymi i zabezpieczeniem terenu. Przy pylonach powyżej 15m wysokości czas na instalację może być nieco dłuższy. Ponieważ pylon reklamowy jest nośnikiem, o bardzo dużym ciężarze i często wysokości, bardzo ważne jest tu przestrzeganie zasad BHP i współpraca z certyfikowaną ekipą montażową, by zarówno instalacja jak i użytkowanie pylonu były bezpieczne. Jest to ważne ze względu na coraz częściej występujące gwałtowne zjawiska pogodowe. Jeśli chcesz zobaczyć, jak przebiega montaż pylonu reklamowego, zajrzyj TUTAJ.
9. Jakie trendy panują obecnie w designie pylonów reklamowych?
Moda panuje w każdej dziedzinie życia, również w oznakowaniu reklamowym. Pylony kiedyś i dzisiaj wyglądają zupełnie inaczej. Zgodnie z hasłem „jutro zaczyna się dziś”, pylony reklamowe jutra to przede wszystkim fokus na design i estetykę. Pylon reklamowy jest elementem usytuowanym w przestrzeni publicznej, a obecny trend stawia na wyjątkowość architektury i architektury reklamowej w przestrzeni miejskiej. Poza funkcją informacyjną czy promocyjną, obecnie liczy się design, wyjątkowość i jakość. Jak można to osiągnąć w przypadku pylonów reklamowych? Przede wszystkim liczą się nietypowe bryły, zastosowanie nietypowych zestawień materiałowych i fakturowych. Oprócz aluminium poszycie pylonu może być wykonane również cortenu, blach powlekanych, teksturowanych, ażurowych, perforowanych. Pylon reklamowy przede wszystkim nie powinien być elementem z Brand Booka, ale elementem współgrającym z otoczeniem, dzielnicą, zawiązującym do otaczającej architektury.
10. Kto przygotowuje fundament pod pylon reklamowy?
W przypadku pylonu reklamowego, istnieją dwa warianty instalacji fundamentu: po stronie inwestora lub po stronie producenta. Jeśli inwestor decyduje się na wykonanie fundamentu we własnym zakresie, producent pylonów dostarcza tzw. kosz fundamentowy oraz instrukcję wykonania fundamentu. Jest to ważne, by stopy pylonu były idealnie dopasowane do kotew – wtedy montaż pylonu będzie trwał kilka minut. Przy niższych pylonach (do 5m) istnieje również możliwość zastosowania fundamentów nastawnych, co gwarantuje montaż jednoetapowy.
11. Pylon, witacz, totem – jaka jest różnica?
Pomiędzy pylonem, witaczem i totemem nie ma różnicy. Wszystkie te terminy określają wolnostojącą konstrukcję reklamową w formie graniastosłupa o wysokości od 1m do 30m wysokości. Ww określenia można używać wymiennie, ale różne branże przyzwyczaiły się do konkretnego nazewnictwa. I tak na przykład, samorządowcy w miastach mają witacze, firmy sieciowe, stacje paliw, hotele i galerie handlowe – pylony, agencje kreatywne – totemy.
12. Co to jest pylon cenowy?
Pylon cenowy jest konstrukcją wolnostojącą charakterystyczną dla identyfikacji wizualnej stacji paliw. Zwykle wysokość pylonu cenowego waha się pomiędzy 5m a 12m. Pylon cenowy eksponuje logo marki oraz wyświetlacze z cenami paliw.