Jak wybrać kolor dla stacji paliw?
Stacja paliw to specyficzne miejsce. Odwiedzający ją Klienci chcą nie tylko zatankować, ale także odpocząć, zjeść ciepły posiłek i zrobić zakupy na dalszą podróż. Stacja musi być dostosowana do potrzeb ludzi młodszych, starszych, a także dzieci.
Mnogość funkcji jakie musi spełniać stacja paliw oraz szeroki przekrój Klientów sprawia, że dobranie kolorystyki tego miejsca jest ważną decyzją. Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej (pylon cenowy, słupy, otoki reklamowe, wystrój reklamowy sklepu, oznakowanie myjni samochodowej, kosze do segregacji) muszą być spójne w zakresie designu i koloru.
Ponad 90% populacji to wzrokowcy i właśnie na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy decyzje. To jak będzie wyglądała stacja zdecyduje , kto się na niej zatrzyma, czy będzie to kobieta czy mężczyzna, jaki będzie ich status społeczny, czy odwiedzą ponownie tę konkretną stację, czy ją zapamiętają.
Dominujące kolory wśród stacji paliw to żółty i czerwony, takich stacji jest najwięcej.
Idąc tropem psychologii koloru:
🟢 najlepiej wypoczniemy na stacji zielonej. Kolor zielony od zawsze kojarzony jest z natura i ekologią, a także spokojem i relaksem.
🔴 stację czerwoną odwiedzimy spontanicznie, nawet nie planując postoju;
🟡 na żółtej stacji z przyjemnością się rozgrzejemy, wypijemy ciepłą kawę;
🔵 do niebieskiej stacji będziemy mieli zaufanie, na takiej stacji chętnie zrobimy przegląd auta, wymienimy olej, czy płyn do spryskiwaczy, jednak kiedy najdzie nas ochota na przekąskę i posilimy się w innym miejscu. Niebieski uznawany jest za „męski” kolor, co zwiększa szansę, że na stacji zatrzymają się mężczyźni.
🟠 na stacji złotej będziemy mieli poczucie luksusu. Świadomie zapłacimy za wszystkie towary i usługi więcej biorąc za priorytet komfort, poczucie znaczenia, dbałości o klienta i jego satysfakcję;
⚫szara kolorystyka podświadomie nasuwa przekaz, że „tu jest najtaniej, bez zbędnych ceregieli”;
🟣 stacje w odcieniach różu i fioletu mało kojarzą się z motoryzacją, dlatego ich charakterystyka jest reklamą samą w sobie, łatwą do zapamiętania (nietypowa barwa z pewnością zapadnie w pamięć). Z pewnością dobrze będą się na niej czuły kobiety.