Jak rozpocząć inwestycję w witacz reklamowy?

Inwestycja w witacz reklamowy w wysokości 10-50m może być strategicznym posunięciem dla Twojego biznesu, zwiększając prestiż, ale przede wszystkim widoczność marki z daleka, co ma przełożenie na impulsywne zakupy.

Inwestycja witacz reklamowy

Oto 10 kroków, które warto rozważyć przed podjęciem decyzji inwestycyjnej:

1️⃣ Przepisy i regulacje
Upewnij się, że planowana lokalizacja spełnia wszystkie wymogi prawne i regulacje dotyczące budowy i inwestycji. Sprawdź, czy istnieje plan zagospodarowania terenu i jakie informacje zawiera.

2️⃣ Analiza lokalizacji
Sprawdź potencjalne lokalizacje dla witacza reklamowego. Wybierz miejsce, które zapewni maksymalną widoczność dla Twojej reklamy oraz dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Jak to zrobić? Graffico wykonuje analizę widoczności, służy do tego tzw. próba balonowa. Zobacz, co to jest próba balonowa.

3️⃣ Budżet
Po określeniu wysokości witacza,  sporządź szczegółowy budżet na inwestycję, uwzględniając koszty związane z budową, montażem, oświetleniem, konserwacją oraz ewentualnymi opłatami związanymi z użytkowaniem przestrzeni reklamowej.

4️⃣ Szczegóły

To właśnie szczegóły wpływają na estetykę, unikatowość, trwałość konstrukcji reklamowej. Jak masz już dane dot. warunków administracyjnych, wymiarów, czas zagłębić się w szczegóły techniczne i estetyczne:

  • jaki słup konstrukcyjny wybrać? Oktagonalny, stalowy, strunobeton, kwadratowy, teleskopowy
  • „Główka” z logo marki 2- czy 3-stronna?
  • „Główka” obrotowa z motoreduktorem?
  • „Główka” w formie kasetonu z elastycznym licem (jak Amic Energy, Crab, KFC)  czy liter 3D (jak Max Premium Burgers, Karlik)
  • słup konstrukcyjny z dodatkowym oświetleniem?
  • fundament stały (w gruncie), czy nastawny?

5️⃣ Dostawca

Znajdź sprawdzonego dostawcę witacza reklamowego, który ma doświadczenie w projektowaniu i instalacji konstrukcji reklamowych o dużej wysokości. Tu doświadczenie jest bezcenne, a bezpieczeństwo ponad wszystko. Taka inwestycję witacz reklamowy warto zrealizować w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, to zwykle wpływa na niższe koszty, szybką komunikację i fachowe doradztwo.

6️⃣ Dokumentacja
Gdy już masz wybranego dostawcę i dopracowane wszystkie szczegóły reklamy , będziesz potrzebować dokumentację techniczną do uzyskania pozwolenia na budowę. Na tym etapie konstruktorzy dostawcy zajmują się opracowaniem technologii, dokumentacji technicznej.

7️⃣ Produkcja
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę, rozpoczynają się równolegle dwa procesy: instalacja fundamentu i produkcję witacza. Warto wcześniej upewnić się, czy dostawca witacza dysponuje własnymi certyfikowanymi ekipami montażowymi, które mają doświadczenie i spełniają wszelkie wymogi BHP, aby zapobiec ewentualnym wypadkom czy uszkodzeniom.

8️⃣ Montaż
Gdy dostawca ma dobrze zorganizowaną logistykę montażową, zabezpieczony teren, przygotowany sprzęt ciężki, montaż witacza  to przedsięwzięcie kilkugodzinne, a efekt natychmiastowy, zwiększenie świadomości marki, lepsza widoczność, zwiększenie liczby klientów w Twojej lokalizacji biznesowej. Zobacz video z montażu:

9️⃣ Dokumentacja powykonawcza
Po instalacji fundamentu i konstrukcji reklamowej, dostawca musi dostarczyć dokumentację powykonawczą, atesty i aprobaty na podzespoły. I na tym koniec :)

9️⃣ Pochwal się!
Masz teraz piękne, estetyczne i designerskie witacze! Warto się tym pochwalić w mediach społecznościowych – rób zdjęcia, nakręć film i relacje na instagram! Niech inwestycja żyje też w świecie wirtualnym!

Inwestycja w witacz reklamowy czy konstrukcję reklamową może być skutecznym sposobem na wzmocnienie wizerunku marki i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Przestrzegając powyższych kroków, możesz zminimalizować ryzyko i maksymalizować potencjalne korzyści z tej inwestycji.