Jaki rodzaj świecenia w reklamie wybrać?

Reklama świetlna, od zawsze silnie związana z identyfikacją wizualną marek w przestrzeni publicznej stale ewaluuje, przynosząc ze sobą coraz bardziej zaawansowane i estetyczne rozwiązania. W tym artykule przyjrzymy się trzem wariantom świecenia kasetonów i liter przestrzennych: elastycznemu lico, technologii black&white oraz efektowi “halo”.

Kasetony i litery z elastycznego lica

Elastyczne lico w reklamie świetlnej to innowacyjne rozwiązanie, które odnosi się do zastosowania specjalnych elastycznych tkanin do produkcji kasetonów lub liter przestrzennych. Ten rodzaj materiału wykorzystywany jest do tworzenia bezszwowych podświetlanych frontów znaków reklamowych o bardzo dużych lub długich gabarytach. Elastyczne lico może przybierać różne formy i kształty, co umożliwia tworzenie zakrzywionych i giętych powierzchni, niemożliwych do osiągnięcia tradycyjnymi, sztywnymi materiałami. Źródłem światła w przypadku kasetonów i liter 3D są diody LED o IP nie mniejszym niż 68.

Zalety elastycznego lica

 ✅ Duży format
Elastyczne  lico (backlit, flex face) jest idealnym i jedynym rozwiązaniem w przypadku dużych gabarytów reklam. Przy dużych instalacjach reklamowych łączenie tworzyw sztucznych jest bardzo nieestetyczne i kłopotliwe ze względu na rozszerzalność tych materiałów przy wysokich amplitudach temperaturowych w Polsce (-30*/+40*). Elastyczne lico daje możliwość wyprodukowania elementów o powierzchni 6m – 50m w jednym kawałku, bezszwowo, bez łączeń, z dużą estetyką.

 ✅ Trwałość
Elastyczne lico to bardzo trwały materiał, specjalna tkanina winylowa do podświetleń, którą możemy zadrukować lub wykleić folią translucentną. To bezpieczny materiał odporny na wysokie i niskie temperatury oraz na działanie wiatru. Jest to również materiał odporny na uszkodzenia oraz łatwy do utrzymania w czystości. Elastyczne lico (backlit, flex face) jest też tworzywem lżejszym od płyt plexi.

 ✅ Świecenie
Kasetony winylowe i litery 3D z elastycznym licem charakteryzują się również doskonałą zdolnością do rozpraszania światła. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że można zainstalować w nich nawet o 50% mniej modułów LED.

 ✅ Wzornictwo
W zakresie technologii projektowania i produkcji dużych kasetonów, logotypów, liter przestrzennych oraz elementów architektonicznych  z elastycznym licem, możemy osiągnąć nie tylko dowolne rozmiary w sposób bezszwowy i estetyczny, ale również dowolne  wzornictwo. Dzięki elastycznemu licu element reklamowy może przybrać dowolny kształt i font. Z podświetlanej tkaniny winylowej można również wykonać bardzo długie elementy architektoniczne  bezszwowo przechodzące przez narożnik.

 ✅ Dla kogo?
Litery przestrzenne, kasetony i otoki występujące w dużych lub długich gabarytach charakterystyczne są dla kilku branż i lokalizacji. Przede wszystkim kasetony i logotypy wyprodukowane w technologii elastycznego lica są częścią wysokich wolnostojących konstrukcji witaczy i pylonów reklamowych zlokalizowanych przy autostradach sygnalizując zbliżającą się stację paliw czy restaurację drive thru. Wielkogabarytowe napisy przestrzenne czy kasetony z elastycznym licem, tzw. flex face są również częścią identyfikacji wizualnej galerii handlowych, marketów wielkopowierzchniowych, centrów logistycznych i dużych zakładów produkcyjnych.

Technologia black&white 

Technologia black&white w reklamie świetlnej to nie tylko kwestia barw – to subtelny balans kontrastu, który potęguje efekt wizualny. W dzień reklama jest czarna, nocą świeci białym monochromatycznym światłem. Poprzez zastosowanie zaawansowanych diód LED, kasetony i litery przestrzenne osiągają głębokie czernie oraz intensywne biele. Ten kontrastowy efekt nie tylko zwraca uwagę, ale również nadaje reklamie wyjątkowy wyraz artystyczny.

Jakie są zalety technologii black&white?

✅   Klasyczny i elegancki wygląd

 Czarno-biała estetyka odzwierciedla klasyczny i ponadczasowy styl. Zastosowanie technologii black&white, daje szczególny efekt zarówno w dzień, jak i w nocy. W dzień logotyp jest czarny, w nocy świeci na biało Reklamy czarno-białe mogą wyglądać elegancko i ekskluzywnie, co może być szczególnie atrakcyjne dla niektórych grup docelowych, takich jak osoby związane z branżą luksusową czy kulturowymi tradycjami.

 ✅  Zabytki

 Budynki zabytkowe są coraz częściej adaptowane i przekształcane w budynki komercyjne, które wymagają oznakowania, czy wyeksponowania logotypów najemców jak w przypadku galerii handlowych. Technologia black&white w produkcji reklam standaryzuje i uspakaja przekaz reklamowy. W dzień reklamy i logotypy są czarne, monochromatyczne, po zmroku świecą jednolicie białym światłem.

Koncentracja na treści

 Usunięcie kolorów z reklamy pozwala skoncentrować uwagę odbiorcy na samej treści. Bez kolorów, wzrok nie jest rozpraszany, a odbiorcy łatwiej skupić się na kluczowych elementach przekazu, takich jak tekst, grafika czy kompozycja. To może być szczególnie użyteczne w przypadku reklam, które zawierają ważne informacje, np. dane kontaktowe, promocje lub instrukcje.

Harmonia

 technologia black&white w reklamie powoduje, że chaos reklamowy zamienia się w harmonijny przekaz. Reklamy nie krzyczą, a informują. Przestrzeń miejska staje się bardziej uporządkowana, a nasz wzrok skupia się na walorach otaczającej architektury, zieleni, zabytkach.

Oryginalność i wyrazistość

 W dobie kolorowych reklam, czarno-biała technologia może być doskonałym sposobem na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi odbiorców. Dzięki swojej unikalności i odmienności od tradycyjnych reklam kolorowych, czarno-białe reklamy mogą stanowić mocny punkt i zostawić trwałe wrażenie w umyśle odbiorców.

Efekt “Halo” w reklamie

To sposób świecenia, który polega na tym, że litery/logo/elementy graficzne świecą światłem odbitym od elewacji. Tworzy to wokół obrysu znaków łunę rozproszonego światła, efekt aureoli.  Litery podświetlane od tyłu są mocowane do elewacji na dystansach, co nadaje im lekkości i elegancji.
Czy efekt halo jest uniwersalny, pasuje do każdej firmy❓
NIE.

Efekt “halo” nie pasuje do każdej branży, do każdego budynku, do każdej marki. Żeby osiągnąć ten delikatny i piękny efekt trzeba spełnić kilka warunków.

Kiedy zatem wykorzystać efekt „halo” w brandingu zewnętrznym?
1️⃣ Twoje logo jest czarne, a chciał(a)byś, żeby świeciło;
2️⃣ Twoja marka należy do branży jubilerskiej, kosmetycznej, modowej, restauracyjnej, artystycznej;
3️⃣ Twój budynek ma gładką elewację;
4️⃣ Twoja marka mieści się w zabytkowym budynku;
5️⃣ Chcesz, by Twoje oznakowanie było wyciszone, nieagresywne, monochromatyczne.


 

Elastyczne lico, technologia black&white oraz efekt “halo” to trzy wyjątkowe warianty świecenia kasetonów i liter przestrzennych, które dają wybór w przypadku identyfikacji wizualnej marki.  Pozwalają  na tworzenie bardziej skomplikowanych, różnorodnych i atrakcyjnych form, jednocześnie dostarczając nowych doznań wizualnych dla widza. W dzisiejszym świecie reklamy świetlnej, innowacyjność technologiczna i estetyczna idą w parze, kształtując nie tylko krajobraz miejski, ale również nasze spojrzenie na reklamę jako formę sztuki światła.