
od A do Z
I PYLONY
Próba balonowa to metoda pozwalająca sprawdzić, z jakiej odległości widoczna będzie reklama wolnostojąca, taka jak pylon reklamowy, witacz czy maszt reklamowy. Dzięki temu jeszcze przed rozpoczęciem budowy można określić optymalną wysokość konstrukcji i dopasować ją do lokalizacji oraz natężenia ruchu.
Kiedyś test widoczności wykonywano przy pomocy balonu wypełnionego helem. Do linki przyczepiano oznaczenia co metr, a klient stojąc w wybranym punkcie mógł ocenić, od jakiej wysokości reklama staje się dobrze widoczna. Na tej podstawie ustalano wysokość planowanej konstrukcji.
Dziś stosuje się nowocześniejsze rozwiązania – podnośnik koszowy, który umożliwia bardzo precyzyjne sprawdzenie widoczności reklamy z różnych wysokości. To nie tylko zwiększa dokładność pomiarów, ale również pozwala zoptymalizować koszty inwestycji (np. nie budować wyższego masztu niż faktycznie potrzeba).

Analiza widoczności wykorzystywana jest najczęściej przy planowaniu:
W Graffico wykonujemy próby balonowe oraz testy widoczności przy pomocy podnośników. Dzięki temu projektując i budując pylony, witacze i maszty reklamowe mamy pewność, że konstrukcja będzie nie tylko efektowna, ale przede wszystkim skuteczna.
Nasze podejście obejmuje:
Zobacz, jak wygląda montaż słupa reklamowego po przeprowadzonej próbie balonowej: https://www.youtube.com/watch?v=2VcH0ikNOHw
Ostatnia aktualizacja: wrzesień 2025