od A do Z
I PYLONY
Pylony reklamowe są specjalizacją Graffico. Projektujemy, produkujemy i montujemy pylony w systemie “zaprojektuj i wybuduj” dla bardzo wielu branż: paliwowej, bankowej, restauracyjnej , spożywczej, retailowej oraz samorządowej, szczególnie ukochały sobie pylony reklamowe jako nieodłączny element identyfikacji wizualnej marki. Każda branża i każda marka ma swój charakterystyczny styl i design. Każda chce być rozpoznawalna w mgnieniu oka i unikatowa.
Specjalizujemy się w realizacji inwestycji od A do Z, czyli od audytu, próby balonowej, wizualizacji, dokumentacji technicznej, instalacji fundamentu, produkcji, montażu pylonu, po dostarczenie dokumentacji powykonawczej, atestów i finalnie zadowolenia.
Jeśli szukasz kompleksowej i specjalistycznej usługi – zadzwoń.
Zespół GRAFFICO
PYLONY
Pylony wizerunkowe mogą być wyposażone w dodatkowe urządzenie służące do pomiaru i ekspozycji jakości powietrza. To ciekawy sposób, by promować walory danej miejscowości czy regionu. Przeczytaj więcej o pylonach Fair Air.
PYLONY
Loftowe klimaty królują obecnie we wnętrzach. Czemu nie wykorzystać tego trendu w outdorze? Pylony industrialne świetnie wyglądają przy nowoczesnych budynkach. Mogą być wyposażone w zegar, wówczas są eleganckie, na czasie i nie do przeoczenia.
PYLONY
Pylon reklamowy może być zaprojektowany w taki sposób, by konstrukcyjnie i koncepcyjnie połączony był z zielenią. Zieleń w dzisiejszych czasach jest mile widziana zawsze i wszędzie.
PYLONY
Pylon może mieć elementy obrotowe lub ruchome. To zawsze przykuwa wzrok i jest skutecznym wyróżnikiem.
PYLONY
Ażury mogą być częścią pylonu, elementem, który przenosi jakiś charakterystyczny motyw architektoniczny i nadaje lekkość całej konstrukcji reklamowej.
PYLONY
Coraz częściej marki decydują się na postawienie wolnostojących napisów i logotypów. Jest to nietypowa forma, która bardzo często staje się w firmach meeting pointem i foto spotem. Nowoczesne i modne rozwiązanie dla świadomych firm i marek. Pylony literowe mogą być również połączone elementami małej architektury i zielenią.
PYLONY
Pylon cenowy to wolnostojąca konstrukcja reklamowa, która ma za zadanie eksponować logo marki oraz elektroniczne ceny paliw. Pylon cenowy to również drogowskaz typu directory sign. Pylony reklamowe są charakterystycznym elementem dla stacji paliw. Dobry i widoczny pylon na stacji to must have.
Pylony reklamowe Graffico mogą mieć wysokość od 3 do 50 metrów. Charakteryzuje je wysoka jakość, wyjątkowa estetyka, przemyślana technologia, ponadczasowy design oraz ekologiczne rozwiązania.
Pylony są prestiżowym oznakowaniem firm, biurowców, instytucji, sieci handlowych, a także wydarzeń. Dzięki wolnostojącej formie są idealnym rozwiązaniem oznakowania, dodatkowo bez ingerencji w elewacje i dachy.
Pylony i totemy mogą przybierać różne bryły. Oprócz klasycznej, charakteryzującej się prostą bryłą, wykonujemy także pylony obrotowe, literowe czy też z nakładkami, łukami i skrzydełkami oraz ażurowe, cortenowe, drewnopodobne oraz połączone z roślinnością.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Co to jest pylon?
Pylon to wolnostojąca konstrukcja reklamowa zwykle o bryle graniastosłupa eksponująca logo lub będąca drogowskazem typu directory sign. Pylony reklamowe są charakterystycznym elementem dla stacji paliw, galerii handlowych, centrów logistycznych, hoteli, banków oraz firm.
Jaka jest różnica między pylonem, totemem a witaczem?
Klienci i firmy wymiennie stosują trzy nazwy: pylon, witacz, totem, choć można zaobserwować pewne trendy.
➡Korporacje często używają nazwy „witacz” dla określenia wysokiego słupa reklamowego charakterystycznego dla stacji paliw i restauracji drive thru przy autostradach.
➡Samorządowcy, z kolei, witaczem nazywają wolnostojącą konstrukcję eksponującą herb i nazwę miejscowości zlokalizowaną na rogatkach miasta.
W Graffico – oznakowanie dla firmy lub sieci to pylon reklamowy. Wolnostojący element na rogatkach miasta to witacz, a wysoki słup reklamowy przy autostradzie z logo marki to konstrukcja reklamowa.
Jakie rodzaje pylonów reklamowych oferujecie?
Graffico specjalizuje się w produkcji pylonów reklamowych dla bardzo wielu branż od paliwowej, spożywczej, po oznakowania korporacyjne. Oferujemy pylony klasyczne, minimalistyczne, tematyczne, cenowe, obrotowe, industrialne i eko. Nie trzymamy się standardów, choć mamy na swoim koncie już ponad 4000 realizacji pylonów. Zapewniamy personalizowane bryły, różne materiały (aluminium, dibond, ażury, corten, materiały drewnopodobne, blachy powlekane), łączymy tektury, wykorzystujemy bardzo różnorodne formy podświetlenia.
Z czego zbudowany jest pylon reklamowy?
Pylon reklamowy zbudowany jest z konstrukcji nośnej, poszycia, oświetlenia i fundamentu. Największy efekt robi poszycie, ponieważ jest najbardziej widoczne. Poszycie pylonu reklamowego może być wykonane z różnych materiałów (aluminium, corten, dibond, materiałów drewnopodobnych i ażurowych). Poszycie może również być połączeniem różnych rozwiązań i tekstur.
Jak wysoki może być pylon reklamowy?
W zakresie projektowania i produkcji pylonów reklamowych nie ma ograniczeń co do wielkości. Tylko niebo nas ogranicza. Najwyższy pylon reklamowy, który Graffico zrealizowało ma ponad 50m wysokości. Zobacz film z montażu 50-metrowego pylonu reklamowego TUTAJ.
Jakie obserwuje się trendy w designie pylonów reklamowych?
Graffico ma bardzo duże doświadczenie w zakresie projektowania i produkcji pylonów reklamowych, bo mamy na swoim koncie ponad 4000 realizacji w Polsce i za granicą. Uwrażliwiamy klientów, że pylon reklamowy powinien być przede wszystkim dopasowany do stylu dzielnicy i otaczającej architektury, żeby był pięknym i harmonijnym elementem w przestrzeni publicznej.
Wyraźnym trendem są pylony w formie wolnostojących napisów. Są bardzo zauważalne i wychodzą poza bryłę standardowego graniastosłupa. Bardzo wyjątkowe są pylony loftowe oraz pylony z nieoczywistych materiałów takich jak ażury, drewno, corten. Graffico też lubi pylony połączone z roślinnością, co bardzo podkreśla pozytywny stosunek marek do ekologii i designu.
Czy potrzebuję pozwolenia budowlanego do instalacji pylonu?
Tak, wszystkie konstrukcje wolnostojące takie jak pylony, witacze, totemy trwale związane z gruntem (fundament stały) wymagają uzyskania pozwolenia budowlanego. Graffico realizuje większość inwestycji w systemie “zaprojektuj i wybuduj”, czyli przeprowadza inwestora przez cały etap inwestycji od audytu, próby balonowej, wizualizacji i projektu, dokumentacji technicznej, instalacji fundamentu, produkcji reklamy, montażu pylonu, po dostarczenie dokumentacji powykonawczej i atestów.
Czy przygotowujecie dokumentację techniczną i powykonawczą do reklamy?
Tak, przygotowujemy dokumentację techniczną do uzyskania pozwolenia budowlanego i dokumentację powykonawczą. Dokumentacje są dodatkowo płatne.
Graffico realizauje cały proces inwestycji w pylon reklamowy od A do Z. Mamy w zespole plastyków, konstruktorów i wielu specjalistów na różnych działach produkcyjnych. Dodatkowo, jako firma wyspecjalizowana w produkcji pylonów (ponad 4000 realizacji pylonów w Polsce i za granicą), mamy bogaty park maszyn, hale produkcyjne i własne, certyfikowane ekipy montażowe. Dzięki temu mamy pełną kontrolę jakościową nad całym cyklem projektowym, konstrukcyjnym, produkcyjnym i montażowym.
Czy montujecie pylony?
Tak, mamy własne, certyfikowane ekipy montażowe, dlatego można określić nasze usługi jako pełne, kompleksowe. Montaż jest niezwykle ważnym elementem, od którego w dużym stopniu zależy ostateczny efekt realizacji. Montaże Graffico cechuje świetna logistyka, markowy sprzęt, wzorcowe procedury i standardy BHP i przede wszystkich doświadczeni ekipy. Nie outsortujemy procesu montażu.
Co to jest pylon cenowy?
Pylon cenowy to wielogabarytowa, wolnostojąca reklama, która eksponuje logo marki oraz ceny paliw na danej stacji. Pylon cenowy nie tylko informuje o cenach, lecz także o dostępności usług dodatkowych na stacji paliw. Tutaj liczy się kolor, wykonanie, świecenie, jakość i informacje o dodatkowych usługach.
Co to jest fundament stały i nastawny?
Wszystkie reklamy wolnostojące takie jak pylony, witacze, konstrukcje i słupy mocowane są do fundamentów, które każdorazowo przeliczane i projektowane są przez konstruktorów zgodnie z normą budowlaną, strefą wiatrów i badaniami geologicznymi. Fundamenty mogą być stale związane z gruntem i nastawne.
➡Stały fundament wpuszczany jest w grunt. Wykonanie fundamentu rozpoczyna się od wykopu, szalunku, umieszczenia zbrojenia i kotew fundamentowych, po czym zalewa się betonem o odpowiedniej klasie i wibruje.
➡Fundament nastawny lokalizowany jest na powierzchni ziemi w postaci monolitycznej kostki betonowej lub w postaci specjalnej kratownicy zespolonej z konstrukcją nośną pylonu, na której ustawione są prefabrykaty betonowe.
Co to jest pylon dla najemców?
Pylon dla najemców to idealne rozwiązanie dla firm, które wynajmują powierzchnie biurowe. Pylon eksponuje wiele logotypów kontrahentów i dostawców w sposób wystandaryzowany, uporządkowany i harmonijny. Zamiast chaosu reklamowego w przestrzeni publicznej może pojawić się pylon, który zbierze wszystkich kontrahentów w jedno miejsce.
Pylony do ekspozycji wielu marek idealnie sprawdzają się w przypadku hurtowni, biurowców, obiektów biurowych i użyteczności publicznej, centrów logistycznych, parków inwestycyjnych.
Czy projektujecie pylony?
Graffico działa w systemie “zaprojektuj i wybuduj”, czyli realizujemy całą inwestycję w pylon reklamowy od A do Z. Kładziemy bardzo silny nacisk na aspekt plastyczny, estetyczny i ekologiczny. Proponujemy klientom nietypowe i nowatorskie rozwiązania designerskie, ale strona techniczna i technologiczna jest dla nas równie ważna. Wystarczy, żebyś miał otwartą głowę.
Uwrażliwiamy, inspirujemy naszych klientów i zawsze podkreślamy fakt, że pylon reklamowy czy witacz musi pasować do stylu dzielnicy i otaczającej architektury, by oprócz swojej funkcji promocyjnej, był również pięknym i harmonijnym elementem w przestrzeni publicznej. Dlatego w przypadku pylonów reklamowych nie ma standardów, bo pylony pod względem designu mogą być klasyczne, minimalistyczne, industrialne, kinetyczne, loftowe, tematyczne.