OGÓLNE WARUNKI UMÓW
Graffico 2024
Niniejsze Ogólne Warunki Umów (dalej „OWU”) określają prawa i obowiązki Stron umów zawieranych przez Centrum Reklamy Graffico, których przedmiotem jest wykonanie Reklamy.
§1
DEFINICJE
- Ilekroć w niniejszych OWU jest mowa o:
a. Wykonawcy – należy przez to rozumieć Jarosława Włodarczyka, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Centrum Reklamy Graffico Jarosław Włodarczyk”, 87-100 Toruń, ul. Batorego 106, posługującego się numerem identyfikacji podatkowej NIP 879-001-78-19.
b. Zamawiającym – należy przez to rozumieć osobę będąca przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów prawa polskiego i nabywającą Reklamę od Wykonawcy, z wyłączeniem osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, która zawiera z Wykonawcą umowę w bezpośrednim związku z tą działalnością, ale gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
c. Reklamie należy przez to rozumieć towary i usługi, które mają być dostarczone, sprzedane lub wykonane na podstawie umowy zawartej przez Wykonawcę i Zamawiającego.
d. Zamówieniu – należy przez to rozumieć zaakceptowanie oferty Zamawiającego nabycia produktów lub usług, która spełnia wymagania przewidziane w niniejszych OWU.
e. Protokole Odbioru – należy przez to rozumieć dokument potwierdzający dostawę lub/i montaż Towaru przez Wykonawcę.
f. Zgłoszeniu Reklamacyjnym – należy rozumieć zgłoszenie niezgodności Towaru z Zamówieniem,
g. Ogólne Warunki Sprzedaży lub OWU – należy przez to rozumieć niniejszy dokument, określający szczegółowe warunki umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. - OWU dostępne są stale dostępne na stronie internetowej www.graffico.pl/OWU oraz w siedzibie Wykonawcy.
- OWU mają zastosowanie do wszelkich umów zawieranych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, których przedmiotem jest wykonanie, dostarczenie lub sprzedaż Reklamy.
§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Wykonawca zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, a także narzędzia niezbędne do wykonania Towaru zgodnie ze sztuką, odpowiednimi normami oraz przepisami prawa, a ponadto zapewnia, że Towar wykona z należytą starannością, zgodnie ze sztuką, odpowiednimi normami oraz przepisami prawa.
- Zamawiający potwierdza, że osoba działająca w imieniu Zamawiającego z Wykonawcą i uzgadniająca z nim wszelkie warunki umowy jest upoważniona do takiego działania.
§3
TRYB ZAWARCIA UMOWY I JEJ ZMIANY
- Zamawiający przekaże Wykonawcy wszystkie szczegółowe warunki i niezbędne informacje, które okażą się potrzebne do przygotowania propozycji Reklamy, w tym charakter i rodzaj Reklamy i miejsce montażu.
- Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1 powyżej, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu propozycje projektów graficznych Reklamy.
- Po wyborze przez Zamawiającego projektu lub projektów graficznych Reklamy, Wykonawca przygotuje ofertę, która jednak nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz stanowi zaproszenie do składania ofert.
- Oferta, o której mowa w ust. 3 powyżej, zawierać będzie szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy za projekt, produkcję i montaż Reklamy oraz proponowane terminy realizacji i montażu. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że wstępne projekty graficzne nie przedstawiają dzieleń/łączeń materiałów, które wynikają z dostępności materiałów i zostaną określone na późniejszym etapie produkcyjnym.
- W razie zaakceptowania oferty, Zamawiający składa Zamówienie, przesyłając informację drogą e-mailową o akceptacji oferty i jej warunków. Na tej podstawie Wykonawca przygotowuje umowę.
- O ile ma to zastosowanie, Strony przyjmują, że składając Zamówienie Zamawiający posiada pozwolenie na budowę Reklamy zgodnie z ofertą, o której mowa powyżej.
- Po podpisaniu umowy, jeżeli to niezbędne, Wykonawca przeprowadza audyt i przesyła ostateczną wizualizację Reklamy do akceptacji Zamawiającego. Zamawiający może zgłosić Wykonawcy wszystkie swoje ewentualne uwagi do projektu graficznego. Wykonawca powinien uwzględnić te uwagi, chyba że ich uwzględnienie nie jest możliwe, w szczególności z przyczyn technicznych lub innych ważnych okoliczności. Zgłoszenie uwag do projektu graficznego w późniejszym czasie jest niemożliwe.
- Zmiana umowy po jej zawarciu, w tym wszelkie zmiany dotyczące Reklamy, jej warunków technicznych lub projektu graficznego, wymagają zgody Wykonawcy, pokrycia dotychczas poniesionych kosztów Wykonawcy związanych z realizacją zawartej umowy oraz ustalenia nowych terminów realizacji umowy.
§4
OBOWIĄZKI STRON
- Niezależnie od innych obowiązków przewidzianych w OWU lub Zamówieniu, Zamawiający zobowiązuje się w szczególności do:
a. terminowego przygotowania miejsca dostawy/montażu w sposób umożliwiający rozpoczęcie montażu w terminie wynikającym z umowy, zgodnie ze sztuką, przepisami prawa oraz innymi wymaganiami Wykonawcy, w tym w szczególności poprzez zapewnienie odpowiedniego dojazdu do miejsca dostawy/montażu, utwardzenie nawierzchni, zabezpieczenia odpowiedniego miejsca do zaparkowania samochodów, składowania i rozstawienia sprzętu oraz Reklamy,
b. odbioru Reklamy w terminie, gdy przedmiotem umowy nie jest również jej montaż,
c. przesłania Wykonawcy zdjęć przedstawiających aktualny stan miejsca montażu Reklamy nie wcześniej niż na 3 dni przed rozpoczęciem prac montażowych,
d. nieodpłatnego udostępnienia energii elektrycznej przez cały okres prac montażowych,
e. przygotowania i wskazania bezpiecznego miejsca pozostawienia Reklamy i jego części na noc oraz zabezpieczenia go przed warunkami atmosferycznymi oraz działaniami osób trzecich (w przypadku montażu, który trwa dłużej niż 1 dzień).
f. doprowadzenie instalacji elektrycznej do Reklamy i jej odpowiednie zabezpieczenie (w przypadku Reklam podświetlanych),
g. współdziałania przy realizacji umowy z Wykonawcą, w tym do koordynacji i kontroli działań związanych z pracami montażowymi Reklamy, w tym także do przekazania Wykonawcy kontaktu (w szczególności numeru telefonu) do osób nadzorujących prace w miejscu montażu Reklamy, kontaktu do elektryków i innych osób, których udział w pracach montażowych Reklamy okaże się niezbędny,
h. wyznaczenia bezpiecznego miejsca do składowania zdemontowanej reklamy, przeznaczonej do utylizacji, w przypadku gdy demontaż i utylizacja starej reklamy jest po stronie Zamawiającego, - Niezależnie od innych obowiązków przewidzianych w OWU, Wykonawca zobowiązuje się w szczególności do:
a. posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i przekazania Zamawiającemu polisy na każde jego żądanie,
b. sprawdzenia miejsce montażu przed rozpoczęciem prac montażowych Reklamy i zgłosić Zamawiającemu wszelkie stwierdzone nieprawidłowości lub braki,
c. odpowiedniego zabezpieczenia Reklamy przed uszkodzeniem lub zniszczeniem w czasie transportu,
d. zorganizowania transportu Reklamy do miejsca dostawy/montażu we własnym zakresie, chyba że strony postanowią inaczej
e. terminowego rozpoczęcia prac montażowych Reklamy, chyba że zachodzą okoliczności, o których mowa w §5, pkt. 3
f. zapewnienia materiałów i narzędzi niezbędnych do prac montażowych Reklamy we własnym zakresie,
g. dbania o należyty stan miejsca montażu w czasie prac montażowych,
h. przestrzegania zasad BHP i przeciwpożarowych w czasie prac montażowych,
i. posprzątania miejsca montażu po zakończeniu prac montażowych Reklamy, z tym zastrzeżeniem, że opakowania i odpady pomontażowe zagospodarowywane są przez Zamawiającego, chyba że strony postanowią inaczej.
§5
TERMINY I SPOSÓB REALIZACJI UMOWY
- Terminy:
a. rozpoczęcia produkcji Reklamy,
b. rozpoczęcia i zakończenia prac montażowych Reklamy,
c. a w przypadku, gdy przedmiotem umowy jest wyłącznie jej dostarczenie (bez montażu) – termin dostawy,
są każdorazowo określone w umowie, o której mowa w § 3 ust. 5 OWU. - Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do produkcji Reklamy jest uiszczenie przez Zamawiającego przedpłaty określonej w umowie, o której mowa w § 3 ust.5 OWU.
- Terminy, o których mowa w ust. 1 powyżej, mogą ulec zmianie:
a. nieterminowej zapłaty przedpłaty, o której mowa w §6. OWU,
b. dokonania przez Zamawiającego zmian w projekcie Reklamy, w tym jej projekcie graficznym po akceptacji ostatecznej wizualizacji,
c. nieuzyskania przez Zamawiającego odpowiednich decyzji, zgód i pozwoleń na postawienie Reklamy zgodnie z ofertą, o której mowa w § 3 ust. 3 OWU,
d. nieprzygotowania miejsca dostawy/montażu w sposób umożliwiający prowadzenie prac montażowych (brak dróg dojazdowych na plac budowy i na placu budowy, brak utwardzonej nawierzchni, niebezpieczne instalacji podziemnych, linie napowietrzne i przeszkody budowlane, uwarunkowania związane z konstrukcjami w bezpośrednim sąsiedztwie robót, brak wyznaczonego miejsca do zaparkowania, składowania i rozstawienia sprzętów niezbędnych do montażu,)
e. zmiany miejsca dostawy lub montażu Reklamy przez Zamawiającego, chyba że Wykonawca może przystąpić do montażu w nowym miejscu w dotychczasowym terminie. Jeżeli miejsce dostawy będzie inne niż pierwotnie wskazane, Zamawiający określi je w formie pisemnej lub za pomocą przesłanej wiadomości e-mail w terminie do 14 dni przed dostawą. Zmiana miejsca dostawy/montażu musi być potwierdzona pisemnie przez Wykonawcę. W przypadku gdy koszt dostawy do nowo określonego miejsca będzie wyższy niż określony pierwotnie lub określenie nowego miejsca dostawy nastąpi po terminie wskazanym, Wykonawca ma prawo do podniesienia ceny za transport Reklamy.
f. wstrzymania prac montażowych przez Zamawiającego albo uprawnione podmioty bądź organy,
g. opóźnienia Zamawiającego w udostępnieniu Wykonawcy odpowiednio przygotowanego miejsca montażu,
h. dokonania po zawarciu umowy zmian w budynku lub na nieruchomości, które mają wpływ na prace montażowe Wykonawcy (np. orynnowanie, gaśnice, drabinki przeciwpożarowe, oświetlenie elewacji, itp).
i. zaistnienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (ulewne deszcze, śnieżyce, silny wiatr, wysoka temperatura powietrza, powyżej 28oC lub zbyt niska temperatura powietrza, poniżej -14oC) uniemożliwiających lub utrudniających prace,
j. innych okoliczności nieleżących po stronie Wykonawcy. - Wykonawca zastrzega sobie prawo wstrzymania prac produkcyjnych lub montażowych w razie, gdy sytuacja finansowa Zamawiającego stwierdzona na podstawie dostępnych informacji może skutkować brakiem środków na zapłatę za dostarczenie i montaż Reklamy zgodnie z umową. Wykonawca przystąpi do prac po uzyskaniu od Zamawiającego rzetelnych i wyczerpujących informacji potwierdzających posiadanie odpowiednich środków finansowych.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo wstrzymania prac montażowych w razie zajścia okoliczności uniemożliwiających dalszy montaż, skutkujących gorszą jakością tych prac lub grożących uszkodzeniem Reklamy, do czasu usunięcia przeszkód do dalszego montażu.
- W przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego obowiązku właściwego przygotowania terenu, na którym ma się odbyć montaż Reklamy, o którym mowa w pkt. 3, Zamawiający zobowiązany jest do podpisania Protokołu Odbioru Towaru, zapewniając mu bezpieczne składowanie do czasu rozpoczęcia montażu. Szkody i ubytki powstałe w Reklamie przez okres składowania przez Zamawiającego nie stanowią podstawy do reklamacji oraz innych powodów, w tym finansowych, obciążenia Wykonawcy.
- Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że całość lub część prac montażowych może być realizowana przez podwykonawców.
- W przypadku zajścia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w ust. 3 powyżej, Wykonawca określi nowe terminy realizacji umowy, przy czym:
a. przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. a powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia wpłaty przedpłaty,
b. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. b powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia zaakceptowania zmian przez obie Strony,
c. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. c powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia uzyskania przez Zamawiającego wymaganych decyzji, zgód lub pozwoleń. Jeżeli decyzje, zgody nie zostaną pozyskane, Wykonawca obciąży zamawiającego kosztami dotychczas podjętych prac,
d. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. d powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia przygotowania miejsca montażu przez Zamawiającego,
e. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. e powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia określenia przez Zamawiającego nowego miejsca dostawy lub montażu,
f. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. f powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia wznowienia prac,
g. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. g powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia udostępnienia przez Zamawiającego miejsca dostawy lub montażu.
h. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. h powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia usunięcia przeszkód, które mają wpływ na prace montażowe,
i. w przypadku, o którym mowa w ust. 3 lit. i powyżej – nowy termin będzie liczony od dnia poprawy warunków atmosferycznych, - Przesunięcie terminu montażu z przyczyn wymienionych w §5 pkt. 3, lit. d-h oraz koszty, które w związku z tym musi ponieść Wykonawca, obciążają Zamawiającego.
- Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru najpóźniej na dzień przed planowanym odbiorem Reklamy.
- Dostawa Reklamy, a w przypadku, gdy przedmiotem umowy jest również jej montaż – zakończenie prac montażowych Reklamy zostanie stwierdzone pisemnym Protokołem Odbioru podpisanym przez obie Strony.
- Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że Reklama jest elementem wielkogabarytowym i jego odbiór, w tym ocena jakości, dokonywany jest z zachowaniem odległości wynoszącej co najmniej 2 metry.
- Zamawiający powinien zgłosić w Protokole Odbioru wszelkie wady, usterki i nieprawidłowości Reklamy lub prac montażowych stwierdzone w czasie odbioru pod rygorem utraty powoływania się na nie w późniejszym czasie.
- W przypadku, gdy Reklama jest podświetlana a Zamawiający nie zapewni zasilania w miejscu montażu, Wykonawca może podłączyć Reklamę do innego dostępnego na miejscu źródła zasilania i na tej podstawie sporządzić Protokół Odbioru albo – w braku jakiegokolwiek innego źródła zasilania – sporządzić Protokół Odbioru, o którym mowa w ust. 15 lit. c poniżej.
- Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że wady, usterki i nieprawidłowości nie mające wpływu na działanie Reklamy nie są podstawą do odmowy podpisania Protokołu Odbioru, która w takim przypadku będzie traktowana jako nieuzasadniona.
- Wykonawca jest upoważniony do sporządzenia jednostronnego Protokołu Odbioru w przypadku:
a. nieuzasadnionej odmowy podpisania Protokołu Odbioru,
b. nieobecności Zamawiającego lub upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego w wyznaczonym terminie czynności odbiorowych
c. braku zapewnienia przez Zamawiającego źródła zasilania dla Reklamy podświetlanej. - Zgłoszenie uwag w protokole zdawczo – odbiorczym lub odmowa podpisania protokołu z powodu uwag niemających wpływu na prawidłowe funkcjonowanie towaru, nie stanowi podstawy do wstrzymania płatności na rzecz Wykonawcy.
§ 6.
WYNAGRODZENIE I PŁATNOŚCI
- Wynagrodzenie Wykonawcy, w kwocie uwzględniającej podatek od towarów i usług (VAT), za wykonanie dostarczenie i ewentualnie montaż zawarte jest każdorazowo w umowie.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo własności Reklamy do czasu całkowitej zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
- O ile Umowa nie stanowi inaczej, wynagrodzenie będzie płatne w następujący sposób:
a. 1 wpłata – tytułem zaliczki najpóźniej w momencie zawarcia umowy,
b. 2 wpłata – po wyprodukowaniu Reklamy,
c. 3 wpłata terminie po zakończeniu montażu Reklamy. - Wysokość oraz termin wpłat, o których mowa w pkt. 3 każdorazowo zawarte są w Umowie.
- Podstawą wystawienia faktury końcowej jest obustronnie podpisany końcowy protokół zdawczo – odbiorczy Towaru. W przypadku nieprzystąpienia przez Zamawiającego do czynności odbiorowych, Wykonawca dokonuje protokolarnego jednostronnego odbioru prac, który stanowi podstawę wystawienia faktury końcowej.
- Zapłata nastąpi na rachunek bankowy Wykonawcy każdorazowy wskazany w Umowie
- W przypadku opóźnienia Zamawiającego w płatności:
a. zaliczki – Wykonawcy będzie uprawniony, według własnego wyboru, do odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub do wstrzymania się z rozpoczęciem produkcji Reklamy i zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia montażu Reklamy,
b. którejkolwiek z pozostałych części wynagrodzenia – Wykonawcy będzie uprawniony do zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia montażu Reklamy.
§ 7.
PRAWA AUTORSKIE
- Wszelkie projekty, schematy oraz inna dokumentacja dotycząca Reklamy (dalej łącznie „Dokumentacja”), niezależnie od sposobu i formy ich utrwalenia, przekazane Zamawiającemu, w tym przekazane przed zawarciem umowy, są własnością Wykonawcy, któremu przysługuje wobec tej Dokumentacji całość autorskich praw majątkowych.
- W przypadkach, gdy przygotowanie Reklamy i dotyczącej jej Dokumentacji wymaga wykorzystania znaków towarowych, oznaczeń lub logo Zamawiającego, Zamawiający:
a. oświadcza, że przysługują mu wszelkie autorskie prawa majątkowe do tych znaków towarowych, oznaczeń lub logo,
b. udziela Wykonawcy nieodwoływalnej i bezwarunkowej zgody na korzystanie z tych znaków towarowych, oznaczeń lub logo do przygotowania Dokumentacji,
c. zwalnia Wykonawcę z jakiejkolwiek odpowiedzialności za korzystanie z tych znaków towarowych, oznaczeń lub logo w zakresie wskazanym w OWU lub umowie w przypadku, gdy okaże się, że te znaki towarowe, oznaczenia lub logo naruszają prawa autorskie innych osób. - Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wybranego przez Zamawiającego projektu graficznego Reklamy, o którym mowa w Zamówieniu, jak również do projektu wykonawczego Reklamy, przygotowanego w toku realizacji umowy, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:
a. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania tych projektów, w całości bądź w części – wytwarzanie określoną techniką ich egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
b. zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których projekty te utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
c. w zakresie rozpowszechniania w sposób inny niż określony w pod lit. b powyżej – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie tych projektów, w całości bądź w części, w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
d. wprowadzanie tych projektów do sieci Internet,
e. wykorzystywanie tych projektów do wykonania innych prac, w tym do łączenia projektów, w całości bądź w części, z innymi utworami lub pracami. - Przeniesienie autorskich praw majątkowych do projektów, o których mowa w ust. 3 powyżej, nastąpi w momencie odbioru Reklamy przez Zamawiającego w trybie opisanym w § 5 ust. 10 i następne OWU.
- Wynagrodzenie za przeniesienie autorskich praw majątkowych do projektów, o których mowa w ust. 3 powyżej, jest zawarte w wynagrodzeniu Wykonawcy określonym w umowie.
- Wykonawca upoważnia Zamawiającego do wykonywania praw zależnych wobec projektów, o których mowa w ust. 3 powyżej, bez konieczności uzyskiwania zgody Wykonawcy.
- Kopiowanie, ingerowanie, rozpowszechnianie innych elementów Dokumentacji niż wskazane w ust. 3 powyżej, jest zakazane.
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek roszczenia podmiotów trzecich z tytułu podobieństwa dzieła do funkcjonujących już na rynku elementów identyfikacji wizualnej stosowanej przez inne podmioty.
§8
ZGŁOSZENIE REKLAMACYJNE. GWARANCJA
- Przepisy prawa o rękojmi zostają wyłączone a Zamawiającemu przysługują wyłącznie roszczenia z gwarancji wskazane poniżej.
- Okres gwarancji na Reklamę wynosi 12 miesięcy i biegnie od dnia podpisania Protokołu Odbioru zgodnie z § 5 OWU.
- Wykonawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody wywołane warunkami atmosferycznymi o natężeniu większym niż opisane w PN-EN 1991-1-4 Eurokod 1 Oddziaływania na konstrukcje Część 1-4: Oddziaływania ogólne Oddziaływania wiatru.
- Wykonawca sugeruje ubezpieczenie Reklamy od następstw działań atmosferycznych nieprzewidzianych normą.
- Zgłoszenie wad winno być zgłoszone wyłącznie:
a. drogą pocztową listem poleconym na adres: Centrum Reklamy Graffico, ul. Batorego 106, 87-100 Toruń.
b. drogą mailową na adres: serwis@graffico.pl. - Zgłoszenie powinno zawierać:
a. Reklamę, którego dotyczy wada,
b. numer umowy lub miejsce montażu Reklamy,
c. ogólnego opisu wady wraz z dokumentacją fotograficzną. - Usunięcie zgłoszonych przez Zamawiającego i uznanych przez Wykonawcę wad Reklamy nastąpi w terminie do 20 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
- Gwarancja nie obejmuje wad powstałych wskutek zdarzeń losowych, niewłaściwej eksploatacji lub wymiany elementów eksploatacyjnych przez osoby nieupoważnione.
- Zamawiający traci gwarancję w razie samowolnych ingerencji w Reklamę.
- W przypadku wymiany lub istotnej naprawy przez Wykonawcę w ramach gwarancji Reklamy lub jego części, termin gwarancji dla wymienionych lub naprawionych części Reklamy nie biegnie od nowa.
- Wykonawca nie gwarantuje, że w przypadku wymiany gwarancyjnej źródeł światła, barwa światła źródeł nowo instalowanych będzie identyczna z barwą źródeł światła funkcjonującymi w miejscu wykonania usługi. W przypadku wymiany gwarancyjnej elementów identyfikacji wizualnej (lakierowanych proszkowo, materiałów kompozytowych, folii czy też innych) mogą wystąpić różnice w odcieniach kolorystycznych, w stosunku do kolorystyki elementów już zamontowanych. Dotyczy to również wymiany po upływie okresu gwarancji.
- W przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu gwarancyjnego, tzn. takiego, w którym serwisant nie stwierdził na miejscu wady, za którą odpowiedzialność ponosi Wykonawca, Zamawiający zostanie obciążony kosztami dojazdu i ewentualnej naprawy Reklamy, na którą w szczególności składają się koszty usługi serwisowej oraz koszty części zamiennych.
- Jeżeli Wykonawca wyprodukował Reklamę, a montaż jest niemożliwy z winy Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do bezpiecznego magazynowania Reklamy za dodatkową opłatą ustalaną indywidualnie. W tym przypadku gwarancja biegnie od momentu wyprodukowania Reklamy i gotowości montażowej Wykonawcy.
- Odmowa podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego przez Zamawiającego wyłącza gwarancję.
§9
POUFNOŚĆ
- 1. Strony zobowiązują się do zachowania w poufności wszelkich informacji uzyskanych w bezpośrednim lub pośrednim związku z negocjowaniem, zawarciem i wykonaniem Umowy, niezależnie od sposobu utrwalenia lub przekazania tych informacji, w tym w szczególności dotyczących organizacji przedsiębiorstw Stron, ich know- how, stosowanych lub planowanych do stosowania produktów, stosowanych technologii, procedur, marż, cen, kalkulacji i innych informacji dotyczących prowadzonej przez Strony działalności.
- Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, Strony mogą ujawniać informacje poufne wyłącznie swoim pracownikom lub najbliższym współpracownikom. Strony mogą ujawniać informacje poufne również swoim doradcom pod warunkiem zobowiązania tych osób do zachowania poufności zgodnie z Umową.
- Określone informacje poufne nie podlegają obowiązkowi zachowania ich tajemnicy, jeżeli:
a. zostały ujawnione do publicznej wiadomości przez drugą Stronę,
b. były znane drugiej Stronie przed ich ujawnieniem przez Stronę, z tym zastrzeżeniem, iż Strona ta uzyskała dostęp do tych informacji w sposób zgodny z przepisami prawa,
c. Strona wyraziła uprzednią zgodę w formie pisemnej pod rygorem nieważności na wyłączenie obowiązku zachowania ich w tajemnicy,
d. w chwili ich ujawnienia Strona miała obowiązek takiego ujawnienia na podstawie orzeczenia lub aktu administracyjnego wydanych przez właściwy organ, który działa w granicach wyznaczonych przez przepisy prawa. - Obowiązek zachowania w tajemnicy informacji poufnych obowiązuje przez okres 6 lat od dnia zawarcia Umowy.
- W przypadku naruszenia przez którąkolwiek Stronę obowiązku zachowania w tajemnicy informacji poufnych, druga Strona będzie miała prawo do:
a. wezwania Strony naruszającej do zaprzestania dalszego naruszania tego obowiązku i usunięcia skutków naruszeń w wyznaczonym terminie,
b. żądania zapłaty przez Stronę naruszającą kary umownej w wysokości 50.000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych) za każdy przypadek naruszenia, płatnej w terminie 7 (słownie) dni od dnia wezwania. - 6. W przypadku, gdy szkoda poniesiona przez Stronę poszkodowaną wskutek naruszenia przez Stronę naruszającą obowiązku zachowania w tajemnicy informacji poufnych przewyższa karę umowną powyżej, Strona poszkodowana może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
§10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Jeśli podjęta zostanie wobec Zamawiającego egzekucja, ogłoszona upadłość Zamawiającego lub inne ingerencje osób trzecich naruszające prawa własności, Zamawiający zobowiązany jest do bezzwłocznego poinformowania Wykonawcy w formie pisemnej, aby ten mógł podjąć stosowne kroki zabezpieczające jego interesy.
- Wykonawca zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych z innych tytułów niż wymienione w OWU.
- Złożenie Zamówienia lub podpisanie umowy przez Zamawiającego oznacza potwierdzenie zapoznania się oraz akceptację OWU.
- W sprawach nieuregulowanych przez OWU zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory powstałe w związku z Umową lub OWU Strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego według siedziby Wykonawcy.
- Wszelkie zmiany w Zamówieniu lub umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.