Efekt „halo” w reklamie

Efekt halo to pojęcie, które może być Wam znane z psychologii – czyli zjawisko polegające na przypisywaniu danej osobie cech pozytywnych lub negatywnych na podstawie pierwszego wrażenia.

A czym jest efekt “halo” w reklamie

To sposób świecenia, który polega na tym, że litery/logo/elementy graficzne świecą światłem odbitym od elewacji. Tworzy to wokół obrysu znaków łunę rozproszonego światła, efekt aureoli.  Litery podświetlane od tyłu są mocowane do elewacji na dystansach, co nadaje im lekkości i elegancji.

Czy efekt halo jest uniwersalny, pasuje do każdej firmy❓
NIE.

Efekt “halo” nie pasuje do każdej branży, do każdego budynku, do każdej marki. Żeby osiągnąć ten delikatny i piękny efekt trzeba spełnić kilka warunków.

Kiedy zatem wykorzystać efekt „halo” w brandingu zewnętrznym?
1️⃣ Twoje logo jest czarne, a chciał(a)byś, żeby świeciło;
2️⃣ Twoja marka należy do branży jubilerskiej, kosmetycznej, modowej, restauracyjnej, artystycznej;
3️⃣ Twój budynek ma gładką elewację;
4️⃣ Twoja marka mieści się w zabytkowym budynku;
5️⃣ Chcesz, by Twoje oznakowanie było wyciszone, nieagresywne, monochromatyczne.
 
Efekt halo to jedna z wielu technik oświetlania reklam, która zastosowana w odpowiednim miejscu może dodać walorów estetycznych i reklamie i otoczeniu. Zobaczcie jak poradzili sobie z tym nasi klienci!