Częstochowa – powrót do neonów
Neony wracają do łask i to w jakim stylu!
Najlepszym przykładem jest nasza ostatnia realizacja dla miasta Częstochowa na podstawie logo, które zostało wyróżnione w konkursie DOBRY WZÓR 2018.
W Graffico zachwyciliśmy się połączeniem designu, symbolizmu i formy.
„Zabawa słowem, ubrana w nowoczesny krój, a wykonana w stylu retro – z neonów, które najbardziej kojarzą się z okresem PRL, dzisiaj wracają do łask i zyskują coraz większą popularność. Takie sentymentalne powroty do przeszłości powodują ciepło na sercu i to nie tylko wśród przedstawicieli generacji, która doskonale pamięta tamte czasy. Neony dają niepowtarzalne światło, dzisiaj w epoce diod LED, takie nawiązanie do klasyki zasługuje na szczególną uwagę.” – Mówi Roman Śmiech, ekspert brandingu i rebrandingu w Graffico, który koordynował tę współpracę.
Zgadzamy się w 100%. Neony przykuwają wzrok, intrygują, zachwycają, ciekawią. To rozwiązanie, które wyróżnia. Jest charakterne, ale ze smakiem. Wydobywa głębie, nadaje niepowtarzalny klimat lat 60. i 70. XX wieku, uwypukla przekaz i podkreśla jego charakter.
Jednocześnie mogą być eteryczne i elektryzujące. To właśnie jest magia neonów, która umiejętnie zamknięta przez mistrzowskie rzemieślnictwo wymyka się każdej innej formie oświetlenia.
„W Graffico uwielbiamy realizować projekty, które wywołują emocje – to kwintesencja naszej branży reklamowej. Światło i kolor – te dwa czynniki wpływające na nasz nastrój. To bodźce, dzięki którym lepiej zapamiętujemy otoczenie i sytuacje. Zdajemy sobie z tego sprawę, dopiero gdy ktoś nam to uświadomi – a od tego jesteśmy my – Graffico. Budujemy świadomość.” – dodaje Roman Śmiech.