Co to jest otok reklamowy?

Charakterystyka otoków reklamowych

Podświetlany otok reklamowy

Podświetlany otok reklamowy to element oznakowania zewnętrznego, czasem zwany opaską świetlną, panelem reklamowym wykorzystujący oświetlenie LED do wyróżnienia treści reklamowej. Tego rodzaju reklama jest nie tylko atrakcyjna i estetyczna wizualnie, ale także przyciąga uwagę nawet w warunkach słabego oświetlenia. W tym poradniku wyjaśnimy, czym jest podświetlany otok reklamowy oraz jak dobrać go dla odpowiedniej marki.

Jak zbudowany jest otok reklamowy?

Otok wykonany jest z profilowanego aluminium na płasko, eliptycznie, kształtowany za pomocą maszyn CNC i malowany proszkowo według palety RAL
-Panele łączone są ze sobą na zakład (wpust/wypust), co powoduje, że w miejscu łączenia  nie pojawia się szczelina i zachowana jest ciągłość bryły i koloru.
– Elementy graficzne wycięte są laserowo i podklejone plexi mleczną lub barwioną w masie, która może być płaska lub termoformowana 3D.
– Otok zasilany jest energooszczędnymi diodami led o IP nie mniejszym niż 65, co zapewnia bezawaryjny czas świecenia nawet 50 000h.

Najważniejsza cecha otoku reklamowego:

Najważniejszą cechą otoku reklamowego jest jego wymiar. Otoki zwykle opasają długie powierzchnie typu wiaty stacji paliw, ale nie tylko. Ponieważ jest to reklama modułowa, długość otoku może być dowolna.

Design otoków reklamowych:

design, styl, sposób oświetlenia, kolorystyka, kształt bryły otoków reklamowych może być bardzo różny od wysokiej ekskluzywności do formy estetycznej, klasycznej. Warto tu zwrócić uwagę na doświadczenie producenta reklam, który zaprojektuje i zaprezentuje możliwości. W przypadku zamówień seryjnych warto zlecić producentowi reklam wykonanie prototypu.

Montaż otoku:

Modułowość otoków reklamowych daje możliwość dowolnego dopasowania wymiaru do budynku, ale również pozwala na łatwy i estetyczny z wykorzystaniem systemowych łat montażowych, które sprawiają, że montaż jest „pływający”. Otok nie jest trwale związany z konstrukcją wiaty czy budynku i wystąpienie negatywnego skutku rozszerzalności cieplnej materiału są niwelowane przez „pływanie” (brak naprężeń).

Dla kogo otok reklamowy? Otoki reklamowe dzięki swojej modułowości jest  świetnym rozwiązaniem dla sieci dealerskich i handlowych, bo łatwo stworzyć unikalny wzór, powielalny standard i łatwy, nieinwazyjny montaż. Jakie sieci mają identyfikację wizualną opartą na otokach? Banki BPS, banki SGB, stacje paliw Amic Energy, Moya, Oktan, sieci stacji serwisowych, myjni samochodowych, sieci agro i hurtownie budowlane.

Dobór dla odpowiedniej marki: Podświetlane  otoki reklamowe mogą być odpowiednie dla różnych rodzajów marek, ale szczególnie skuteczne dla tych, które:
Chcą się wyróżnić: Marki, które pragną wyróżnić się wysoką estetyką i jakością. Wciąż jest to unikalny sposób prezentacji treści reklamowej w porównaniu z kasetonem reklamowym.

Operują w branżach nocnych: stacje paliw, restauracje czy inne miejsca działające głównie wieczorem mogą skorzystać z podświetlanych paneli reklamowych, by przyciągnąć uwagę przechodniów również po zmroku.
Kreują wizerunek nowoczesności: Marki, które chcą być postrzegane jako nowoczesne i innowacyjne, decydują się na podświetlane otoki reklamowe.

Otoki reklamowe na stacji paliw:

Otoki reklamowe są najbardziej charakterystyczne dla wiat stacji paliw. Każda stacja sieciowa lub indywidualna posiada charakterystyczny dla swojego brandu otok reklamowy. Identyfikacja wizualna stacji benzynowych oparta jest na dwóch głównych elementach: pylonie cenowym i otokach na wiatach.

Podświetlane otoki reklamowe to efektowne narzędzie promocji, które może wyróżnić markę, zwiększyć jej rozpoznawalność oraz przyciągnąć uwagę klientów. Przy wyborze tej formy reklamy, warto zwrócić uwagę na charakter marki, przemyślany design otoku, doświadczenie producenta reklam, zlecenie prototypu.

Podobał Ci się ten artykuł? Zobacz “BRANDING STACJI PALIW I DLACZEGO WAŻNE JEST JEDNOLITE OZNAKOWANIE STACJI PALIW?”