Kolor niebieski w reklamie
GRAFFICO radzi. Trudny niebieski 💙
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak niebo może wpłynąć na widoczność i efektywność reklamy, dzisiaj parę słów o podświetleniu koloru niebieskiego.
Jeśli ktoś ma ciemno-niebieskie logo, zauważył zapewne, że niebieski litery reklamowe lub znak po podświetleniu z pewnej odległości traci kontur i zamiast brył widzimy plamę.🔵
Dlaczego tak się dzieje?
Powodem jest długość fali świetlnej, która akurat dla koloru niebieskiego jest najkrótsza i zanika w przestrzeni.
Światło jest promieniowaniem widzialnym zdolnym do wywoływania u ludzi i zwierząt bezpośrednio wrażeń wzrokowych, z których wynika widzenie.
Promieniowanie widzialne zawiera się w widmie fal elektromagnetycznych w przedziale od 380 do 780 nm. Taki zakres odbiera nasze oko, a różne długości fal odbieramy jako wrażenia różnych barw. Najlepiej widzimy w środku zakresu promieniowania widzialnego, a najgorzej na końcach zakresu. Zobaczcie sami.🔵
• przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm – fiolet,
• przedział o długości fali od 436 nm do 495 nm – niebieski,
• przedział o długości fali od 495 nm do 566 nm – zielony,
• przedział o długości fali od 566 nm do 589 nm – żółty,
• przedział o długości fali od 589 nm do 627 nm – pomarańczowy,
• przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm – czerwony.
Zobacz “WIZUALNA MOC: JAK ESTETYKA I JAKOŚĆ REKLAM ZEWNĘTRZNYCH KSZTAŁTUJĄ POSTRZEGANIE MARKI“