Niezrealizowane projekty Graffico cz. 1

Litery reklamowe dla miasta Lębork

Jest wiele projektów, które powstały w Graffico, ale nie zostały zrealizowane czy skomercjalizowane. Z różnych przyczyn. Do niektórych mam sentyment.

Oto jeden z nich:

Miasto Lębork zwróciło się do nas o projekt i realizację liter wolnostojących. Napisy przestrzenne z nazwą miasta są teraz bardzo trendy, ale często powtarzamy Klientom, by nie naśladować, unikać sztampy, wychodzić poza schemat. Jest to trudne zadanie, bo niezależnie, czy trend jest wschodzący czy wychodzący, 90% klientów chce być w trendzie.

Co zaproponowaliśmy Lęborkowi?
Żeby był w trendzie, ale jednak był trochę trendsetterem.

Nie wiem, czy wiecie, że historia telewizji rozpoczęła się w Lęborku. Czy to niewystarczający powód, by dowiedział się o tym świat?

W przypadku projektu dla Lęborka, litery mają wszystkie najważniejsze atrybuty. Są bardzo estetyczne i plastyczne. Ale postanowiliśmy dołożyć coś więcej –  historię i przesłanie. Mieszkańcy Lęborka z pewnością znają Paula Nipkowa, twórcę wynalazku nazywanego tarczą Nipkowa, urządzenia do mechanicznego przekazu obrazu telewizyjnego stanowiącego podstawowy element pierwszych telewizorów i kamer telewizyjnych, który umożliwił powstanie współczesnej telewizji.

Jak wyglądał projekt?

Zarekomendowaliśmy również umieszczenie krótkiej biografii Nipkowa na boku jednej 2 liter, by wzmocnić edukacyjny i historyczny przekaz instalacji. Wyjątkowość projektu podkreśla mini telebim emitujący pierwszy obraz telewizyjny, który przyciąga wzrok przechodniów po zmroku. Wszyscy, będą pytać o znaczenie telewizora – to doskonały pretekst, by opowiedzieć ciekawą historię.

Tu wszystko się zgadza: kontekst, symbol, edukacja, promocja, design i dopaminowa unikatowość❤️

Ola Włodarczyk, GRAFFICO