Jakie jest 7 grzechów głównych oznakowania firm?

Unikanie tych grzechów głównych pozwoli każdej marce efektywnie wykorzystać potencjał reklamy zewnętrznej, budując pozytywny wizerunek i przyciągając uwagę potencjalnych klientów. A jeśli uda nam się wzbudzić zachwyt klientów i konkurentów, czy stać się trendsetterem  – to sukces.

Jak uniknąć błędów w oznakowaniu firmy?

1️⃣Niewłaściwy styl oznakowania
Niezależnie od tego czy jest to zakład produkcyjny, galeria handlowa, sklep, sieć handlowa, czy restauracja – identyfikacja wizualna marki powinna być dostosowana do stylu dzielnicy, otaczającej architektury. XXI to czas, gdy elementy identyfikacji zmieniają się z dużych, agresywnych znaków, na wysmakowane elementy dekoratorskie w przestrzeni miejskiej. Tu na czoło wysuwa się design, który jest oprawą dla znaków towarowych marek.

2️⃣Niewłaściwe rozmiary i proporcje
Grzechem głównym jest niedopasowanie rozmiarów i proporcji oznakowania do otoczenia. Zbyt małe znaki  mogą wpłynąć na efektywność reklamy, a zbyt duże znaki mogą być niewłaściwie odbierane, przerysowane. Wielkość i proporcje muszą się odnosić do rozmiarów budynku, ale ważny jest tu również pomysł i jakość wykonania.

3️⃣Zaniedbane oznakowanie
Wiek reklamy, nieodpowiednia konserwacja i czyszczenie oznakowania to grzech, który może prowadzić do negatywnego wrażenia odbiorców. Brudne, zniszczone lub wyblakłe, źle świecące znaki mogą sugerować zaniedbanie również w działalności firmy.
Jakość wizerunkowa ponad wszystko.

4️⃣Nadmierna złożoność
Komplikowane i zbyt rozbudowane oznakowanie może zatracić swoją skuteczność. Zbyt wiele informacji, czy zbyt złożony design mogą przytłaczać klientów, utrudniając zrozumienie przekazu. Obecnie stawiamy na prosty design oparty na dobrej  jakości i estetyce wykończenia oraz wykonania. Identyfikacja wizualna powinna wyrażać wartości marki.

5️⃣Brak oświetlenia
W przypadku działalności czynnej również po zmroku, brak oświetlenia oznakowania to grzech związany z utratą widoczności. Oświetlenie może znacznie zwiększyć efektywność reklamy, zwłaszcza w nocy. Miasto jest symfonią świateł i za to je kochamy. Oświetlenie LED obecnie tworzy całe mnóstwo możliwości nie tylko skutecznej eskpozycji marki, ale również tworzenia nastroju, czy świetlnego wyrażenia reakcji na różne wydarzenia.

6️⃣Przestarzałe rozwiązania
Marki, które wyglądają staro nie budzą naszego zaufania. Moda panuje w każdej dziedzinie życia. Wybieramy modne auta, zegarki, glazurę, bramy, elewacje. Reklama zewnętrzna również się zmienia. Wiele marek o tym zapomina. Niemalże każdy element identyfikacji zewnętrznej przeszedł zmianę na przestrzeni lat. Zarówno kaseton, pylon reklamowy, neon, jak i litera 3D.

7️⃣Elewacje w chaosie
Marki, które mieszczą się w budynkach zabytkowych rzadko stawiają na minimalizm, monochromatyczne świecenie, uporządkowane i wystandaryzowane rozmiary. Czasem warto zostawić elewacje budynków odkryte, a ruch reklamowy przekierować na pylon reklamowy do ekspozycji wielu marek. Jest to świetne rozwiązanie porządkujące ekspozycję marek.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pylonach reklamowych,

Przeczytaj na blogu Graffico