pylon cenowy, pylony cenowe, wieża cenowa, wieża reklamowa, wyświetlacze cenowe, wyświetlacze led, reklamy dla stacji paliw, oznakowanie stacji paliw, branding rebranding stacji paliw, modernizacja stacji paliw, otoki reklamowe, otok reklamowy, wiata na stacje paliw, zabudowa słupów, słup reklamowy, słupy reklamowe, totem reklamowy, totemy reklamowe, Graffico, Artvision, Visotec Socha, Envo, Aspera, pylon signage, pylon signs, identyfikacja stacji paliw, wyświetlacze led, klapki cenowe, wyświetlacze elektroniczne, wysoka jakość,

Rynek prywatnych stacji paliw jest wciąż duży. Składają się na niego pojedyncze stacje oraz większe i mniejsze sieci. Na pierwszy rzut oka, prywatną stację paliw można poznać po wyglądzie. Za zwyczaj jest obskurna, zardzewiała, nieatrakcyjna. Nawet jeśli właściciel posiada kilka lub kilkanaście stacji, każda z nich jest inna, brakuje elementów spójnych. Zastanów się, czy zatrzymujesz się na takich stacjach w podróży? Nigdy! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: brzydka stacja, nieestetyczne reklamy, stary pylon cenowy rzucają cień na całość stacji. Myślisz, że jeśli na zewnątrz jest staro i brzydko to pewnie kawa niedobra, toaleta brudna, paliwo “chrzczone”, brak bistro czy przewijaka. I zwykle taka jest rzeczywistość.

Nietypowa stacja, wyraziste wyświetlacze, duży pylon cenowy i estetyczne otoki, elementy obrotowe i nitki świetlne to czynniki, które mogą wzbudzić zainteresowanie kierowcy i spowodować, że wybierze tą, a nie inną stację, bo każdy z nas lubi przebywać w miejscach zadbanych i ładnych. Wybór stacji dla kierowcy tranzytowego lub tego, który po raz pierwszy podróżuje drogą zaliczany jest do wyboru impulsywnego. Świeża, nowoczesna i zadbana oprawa reklamowa temu wyborowi sprzyja. Zapytaliśmy jednego z naszych klientów, Mateusza Brzeskiego, dyrektora marketingu sieci stacji paliw Oktan, czy design ma znaczenie. Oto część jego wypowiedzi: “Niezależnie od lokalizacji i wielkości stacji ważną rolę odgrywa standaryzacja i najwyższa jakość usług i towarów. Standaryzacja, o której myślę, to przede wszystkim ujednolicenie brandingu całej sieci, ale również przemyślane, solidne i na wysokim poziomie elementy wizualne będące wizytówką i potwierdzeniem jakości jako ogółu”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Oprócz jakości wykończenia reklamowego warto wspomnieć o kolorystyce. Ponad 90% populacji to wzrokowcy i właśnie na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy decyzje. To, jak będzie wyglądała stacja zadecyduje kto się na niej zatrzyma, czy będzie to kobieta czy mężczyzna, jaki będzie ich status społeczny, czy przyjadą ponownie. Dominujące kolory wśród stacji paliw to żółty i czerwony, takich stacji jest najwięcej. Niewielu właścicieli stacji paliw decyduje się na oznakowanie w kolorze niebieskim chociaż jest to kolor symbolizujący niezawodność i lojalność. Ponadto niebieski uznawany jest za „męski kolor”, co zwiększa szansę, że na stacji zatrzymają się mężczyźni. Popularnym staje się kolor zielony, który kojarzy się z naturą i ekologią, a także spokojem i odpoczynkiem. Na taką stację chętnie zawitają kierowcy szukający chwili wytchnienia, dlatego warto zadbać o miejsce, w którym mogą zjeść coś ciepłego i zregenerować siły na resztę podróży. Ostatnimi czasy pojawiają się także stacje paliw dedykowane kobietom, na których obsługa z chęcią zatankuje auto klientki. Świetnym rozwiązaniem dla takich obiektów jest oznakowanie w kolorze różowym lub fioletowym. Jeżeli natomiast liczymy na zamożnego klienta warto oznaczyć stację kolorem, który kojarzyć się będzie z luksusem i wysoką jakością oferowanych usług – srebrne lub złote detale podkreślą rangę obiektu. Z pewnością warto stosować oznakowanie, które wyróżni stację paliw spośród innych i sprawi, że klient chętnie się na niej zatrzyma.

Z każdym rokiem na terenie naszego kraju przybywa prywatnych sieci, obecnie jest ich już ponad 7 tysięcy! Pylony cenowe stają się częścią krajobrazu i mimo że bardzo często ich nie zauważamy warto zadbać o to żeby jak najlepiej komponowały się z otaczającą przestrzenią i nie szpeciły swoją formą i jakością wykończenia. I pamiętaj, że jakość pamięta się dłużej niż cenę.