DESIGN stacji paliw ma znaczenie!

Rynek prywatnych stacji paliw jest wciąż duży. Składają się na niego pojedyncze stacje oraz większe i mniejsze sieci. Na pierwszy rzut oka, prywatną stację paliw można poznać po wyglądzie. Za zwyczaj jest obskurna, zardzewiała, nieatrakcyjna. Nawet jeśli właściciel posiada kilka lub kilkanaście stacji, każda z nich jest inna, brakuje elementów spójnych. Zastanów się, czy zatrzymujesz się na takich stacjach w podróży? Nigdy! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: brzydka stacja, nieestetyczne reklamy, stary pylon cenowy rzucają cień na całość stacji. Myślisz, że jeśli na zewnątrz jest staro i brzydko to pewnie kawa niedobra, toaleta brudna, paliwo “chrzczone”, brak bistro czy przewijaka. I zwykle taka jest rzeczywistość.
Nietypowa stacja, wyraziste wyświetlacze, duży pylon cenowy i estetyczne otoki, elementy obrotowe i nitki świetlne to czynniki, które mogą wzbudzić zainteresowanie kierowcy i spowodować, że wybierze tą, a nie inną stację, bo każdy z nas lubi przebywać w miejscach zadbanych i ładnych. Wybór stacji dla kierowcy tranzytowego lub tego, który po raz pierwszy podróżuje drogą zaliczany jest do wyboru impulsywnego. Świeża, nowoczesna i zadbana oprawa reklamowa temu wyborowi sprzyja. Zapytaliśmy jednego z naszych klientów, Mateusza Brzeskiego, dyrektora marketingu sieci stacji paliw Oktan, czy design ma znaczenie. Oto część jego wypowiedzi: “Niezależnie od lokalizacji i wielkości stacji ważną rolę odgrywa standaryzacja i najwyższa jakość usług i towarów. Standaryzacja, o której myślę, to przede wszystkim ujednolicenie brandingu całej sieci, ale również przemyślane, solidne i na wysokim poziomie elementy wizualne będące wizytówką i potwierdzeniem jakości jako ogółu”.