Przyciagnij wzork klientów na targach!


Targi branżowe to miejsce, w którym firma musi jak najlepiej zaprezentować się swoim potencjalnym klientom i kontrahnetom. Najpopularniejszą formą reklamy jest oczywiście stoisko targowe, najczęściej z wykorzystaniem prostych i tradycyjnych form promocji – ulotek oraz katalogów. Warto jednak postawić na nietypowe wyposażenie stoiska, które wyróżni nas na tle konkurencji.

Podczas trwania targów klienci krążą od stoiska do stoiska. Z reguły poszczególne firmy z tej samej branży stoją obok siebie, więc wyróżnienie się na tle konkurencji staje się niezbędne. Można postawić na kreatywność materiałów reklamowych – ulotek, katalogów i liczyć na to, że klient się z nimi zapozna. Jeżeli natomiast prezentujemy swoje produkty, warto je odpowiednio wyeksponować. I na tym polu możemy postawić na design i innowacyjność.

Stoisko inne niż wszystkie

Organizatorzy targów proponują wystawiającym się firmom standardowy kształ i wystrój boxu firmowego. Coraz częściej firmy decydują się jednak na zagospodarowanie większej przestrzeni. W tym celu zamawiane są ścianki wystawiennicze, lady i roll-upy. Wykroczenie poza tę formę z pewnością wyróżni stanowisko na tle konkurencji. Najbardziej kreatywne marki pozwalają sobie na elementy podświetlane (np. kaseton, litery 3D, stojaki), podwieszane pod sufitem platformy reklamujące, czy stoiska z elementami multimedialnymi. Taka kreacja stoiska targowego na pewno zaciekawi klienta, który być może nawet nie planował zapozania się z naszą ofertą. A to właśnie przyciągnięcie klienta jest najtrudniejsze. Dalsza część spotkania pozostaje już w rękach handlowca.

Stojak przyciągający wzrok

Jeżeli reprezentacja firmy na targach zostaje wyposażona jedynie w ulotki i katologi, to na tle konkurencji można wyróżnić się jedynie sposobem ich ekspozycji. Najczęściej spotykanym jest stojak na ulotki i katalogi umieszczany na ladzie stoiska targowego. Warto jednak iść o krok dalej i zainwestować w duży, ciekawy i desingerski stojak, który przyciągnie wzrok każdej mijającej stoisko osoby – jest to jednak absolutne minimum. Na targach branżowych firmy często prezentują swoje produkty – i nie ważne, czy są to książki, elektronika, sprzęt rolniczy czy kosmetyki – kluczem do sukcesu jest atrakcyjny sposób ich ekspozycji. W takim przypadku możliwości jest wiele – stojaki mogą przyjmować najróżniejsze kształty, kolory i formy. Produkt może leżeć, stać, być podwieszony, przyczepiony na magnes itp. Wszystko zależy od wyobraźni grafików, z którymi współpracujemy. Warto więc wybrać firmę, która zapewni nam dostęp do kreatywnego projektanta, który zna najnowsze trendy i rynek.

Ekspozycja ciężkiego sprzętu

Targi rolnicze, techniczne i samochodowe to spotkania, podczas których firmy wystawiają swoje produkty – maszyny, ciągniki, traktory, samochody. Teoretycznie trudno je atrakcyjnie wyeksponować, ponieważ są ciężkie i nieustawne oraz zajmują bardzo dużo miejsca. Nie ma jednak lepszego sposobu na ekspozycje takich produktów niż platformy obrotowe. Po pierwsze unoszą każde większe ciężary, a dzięki podjazdowi ustyuowanie maszyny na platformie jest bardzo proste. Ponadto plarformy obrotowe  pięknie wyglądają – można je obrandować logiem firmy, kolorami, napisami. Dodatkowo plarformy obracają się – dzięki temu Klient w pełni może obejrzeć produkt z każdej strony, nie musząc się poruszać, czy też docierać w trudno dostępne miejsce. Jednak najważniejszym atutem plarformy obrotowej jest to, że można ją wykonać bezpośrednio na zamówienie – dopasowaną zarówno pod kątem udźwigu, koloru, designu, prędkości obradania. Taka platforma dostosowana jest nie tylko do cięższych produktów – ciągników, traktorów i samochodów – ale do każdego produktu, który chcemy w ten sposób pokazać. A tylko dobra, estetyczna, innowacyjna i atrakcyjna ekspozycja produktów zapewni nam zainteresowanie klientów.